Jeg elsker Twitter. Jeg er simpelthen vild med dén måde at kommunikere på. Twitter – eller dialogen på Twitter for at være præcis – er nærværende, kort, konkret og informativ, og min erfaring er, at folk vil hinanden det godt på Twitter.
Imødekommenheden og hjælpsomheden fik jeg (endnu engang) at mærke, da jeg i weekenden var i Berlin – for femte, men ikke sidste, gang!
Sociale medier og pointen med det sociale
Lørdag i Berlin fik jeg den idé at spørge mine followers, om de havde nogle gode forslag til gøremål i Berlin?
Ja, jeg ved godt, man kan google. Ja, jeg har bogen “Turen går til Berlin“. Men hvilke forslag ville mine followers komme med, hvis jeg efterlyste nogle ukendte, hemmelige og sjældne udflugtmål i Berlin.
Som sagt så gjort. Jeg spurgte og fik svar. Mange svar. På få timer. Og vi valgte ét af forslagene som udflugtmål, Berliner Unterwelten, og har skrevet resten bag øret til vores næste besøg i Berlin.
Alle de mange forslag har jeg nu samlet i én ‘historie’ – eller tråd om man vil – på det sociale medie Storify, hvor man i én tråd kan samle relaterede links fra flere medier, og klynge dem sammen i én ‘historie’, der gør det overskueligt for modtageren at følge med i eller lad sig inspirere af historien.
Her kan læse alle de links, gode idéer og forslag jeg i løbet af ‘nul komma dut’ fik samlet sammen på Twitter.
Som jeg lovede mine followers, har jeg samlet alle tweetsne i én ‘historie’, og forhåbentligt kan både tråden og indlægget her være inspirerende til en øget brug af både Twitter, Storify – og Berlin 🙂
<div><iframe src=”//storify.com/TrineNebel/turen-g-r-til-berlin-med-twitter/embed” width=”100%” height=750 frameborder=no allowtransparency=true></iframe><script src=”//storify.com/TrineNebel/turen-g-r-til-berlin-med-twitter.js”></script><noscript>[<a href=”//storify.com/TrineNebel/turen-g-r-til-berlin-med-twitter” target=”_blank”>View the story “Turen går til Berlin – med Twitter” on Storify</a>]</noscript></div>
Brug Storify
Har du selv en historie at fortælle, en liste med gode links du gerne vil dele, eller forslag fra nettet, der – hvis de er samlet – er mere overskuelige at forholde sig til, så servicér din målgruppe med storytelling, og gør det fx med Storify, som hjælper dig med både en fed opsætning, links, deling og spredning.
Her er en Storify-video på små 30 minutter, der lærer dig, hvordan du bruger Storify til at storytelle, og hvordan du som afsender kan få mere udbytte af den omtale, der alligevel er om dit brand på sociale medier.