Det nørdede Kommunikation og retorik Omdømme og image Troværdighed

Stemmen påvirker opfattelsen af troværdighed

En undersøgelse fra Københavns Universitet afslører stemmens indflydelse på, hvor troværdig en lytter opfatter en taler. En afsenders etos – samlede mængde af omdømme, image og troværdighed – ligger simpelthen indlejret også i den stemme vi mødes med. Altså ikke kun sproget, tonen og tonelejet, men selve stemmen.

Undersøgelsen er lavet af stemmetræner Nanna Vestgård Sørensen, der har målt tolv forskellige stemmers effekt på fire forskellige målgrupper. Klik på overskriften og lyt med når jeg fortæller om Nanna Vestgård Sørensen undersøgelse af stemmens muligheder og konsekvenser, og hvordan stemmen indgår i en afsenders etos – altså omdømme og troværdighed.

[audio:http://trinenebel.dk/wp-content/uploads/Din-stemme-er-dit-visitkort.mp3|titles=Din stemme er dit visitkort]
Share Button

1 thought on “Stemmen påvirker opfattelsen af troværdighed”

  1. Yderst interessant – og svært bare lige sådan at indrette sig efter! En udfordring med andre ord!

Comments are closed.