Omdømme på sociale medier

Sociale medier fikser INTET i jeres kommunikation. Det gør kun indholdet på dem. Hør hvorfor og hvad I kan gøre anderledes.

Der findes et utal af sociale medier. Nogle er kendte og konventionelle. Andre nye eller døgnfluer. Pointen er ikke, hvor mange sociale medier din virksomhed eller ‘brand’ bruger, men hvordan og hvornår I bruger de sociale medier.

På Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX, underviser jeg sammen med Peter Svarre i diplommodulet “Sociale medier i strategi og kommunikation”. Kurset strækker sig over flere uger, har en værdi af 10 ECTS-point, og så langt når vi selvfølgelig ikke på to timer, en halv eller en hel dag.

Men vi kan nå en del, og I kan få indsigt i, hvordan I for alvor begynder at tænke langsigtet, brand-opbyggende med jeres målgruppe for øje. Det handler nemlig om dem, hvis I vil kommunikere jer til et bedre omdømme ved brug af også de sociale medier.

Sociale medier kan ikke flytte en hel virksomhed eller organisation fra et brand til et andet. De sociale medier, eller rettere måden I bruger de sociale medier på, er blot en del af jeres brand, men bruger I platformene klogt og strategisk kan de være med til at flytte opfattelse af både jeres troværdighed og brand.

Jeg skræddersyr oplæg eller workshop til jer, hvor vi gennemgår, hvordan I bedst kommunikerer omdømmeopbyggende med jeres målgruppe, hvordan I gør det godt ud fra et retorisk persepktiv. Og ikke mindst hvordan I kommunikerer strategisk – med et defineret mål for øje!

En del af oplægget vil basere sig på min bog: “Dit omdømme på sociale medier – sådan kommunikerer du godt med din målgruppe”. Men der vil være tons af inspiration, links og klik alle steder fra, så I sidder blæst tilbage, når vi skilles.

Bogen kan købes her, eller lånes på biblioteket. Bogen har opnået såvel Dansk Biblioteks Centers lektørudtalelse, hvad i gennemsnit kun hver fjerde nye bog opnår, og flere gode anmeldelser, fx denne fra Dansk Kommunikationsforening.

Måske kan jeg også hjælpe jer?

Her er hvad en af mine kunder udtalte, da jeg havde holdt oplæg for dem:

“Kære Trine. Tak for dit oplæg/indlæg/indspark/oplysning – vi var mange der fandt det rigtigt godt og lige på sømmet. Det var en god start på at få lavet en mere professionel kommunikationsstrategi(er) og fik understreget vigtigheden af målgruppeanalysen. Det er skønt at møde nogen der brænder for sit virke og det fornemmede vi at du gjorde”

Peder IllumyKonsulent, MedCom - Sundhedsdatanettet