Om Trine og Trines passion

Jeres omdømme er mit speciale. Jeg tror på troværdighed og tillid som human branding. Alle kan kommunikere sig til et bedre omdømme. Jeg viser hvordan I gør det i praksis!

Min passion er at inspirere store og små afsendere til at arbejde langsigtet med deres omdømme, så vi kan genskabe noget af den tillid samfundet mangler.

Jeg tror på en håndgribelig og ligefrem sprogtone, fokuseret på praksis, men funderet på teori – med indlejret humor og en god håndfuld selvironi.

Min målsætning er, at al undervisning, alle foredrag, alle oplæg og al rådgivning om omdømme, human branding og public speaking – skal kunne anvendes virkeligheden, dér hvor almindelige mennesker møder hinanden – og hvor opfattelser skabes.

Er denne passion, ‘tro’ og målsætning noget du kan identificere dig med, kan jeg måske også hjælpe dig. Fang mig her: trine@trinenebel.dk eller mobil: 50 83 10 06

Jeg arbejder som rådgivende retoriker, underviser, forfatter og selvstændig konsulent. De sidste mange år har jeg arbejdet intensivt med omdømme, troværdighed og taler som en del af afsenderens human brand.

Jeg har en master i retorik, en diplomuddannelse i kommunikation og en læreruddannelse bag mig. Jeg har rådgivet statslige organisationer, kommuner, fagforeninger, politikere, private afsendere og i erhvervslivet. Jeg underviser desuden på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Vil du arbejde langsigtet med dit omdømme som et unikt branding aktiv, vil jeg med glæde bidrage til at forløse også jeres potentiale – uanset det skal ske gennem taler, præsentationer, debatter, sociale medier, TV eller radio.

Og… Uafhængigt af om modtagerne er seere, læsere, borgere, medlemmer, vælgere eller (potentielle) kunder i en virksomhed. Alle kan kommunikere sig til et bedre omdømme, hvis de vil, og tager opgaven alvorligt.

Mere om Trine Nebel

 

Mit mit ønske med dit mål:
  • Mit Ønske

    Jeg voldsomt engageret i at rådgive afsendere om, hvordan de kommunikerer omdømmeopbyggende med deres modtagere. Hvis du leder efter en foredragsholder, en workshop-facilitator, rådgiver eller taleskriver, der kan hjælpe dig eller jeres organisation med at kommunikere jer til en højere troværdighed, er du kommet til det rigtige sted:

    Med over ti års erfaring fra undervisning, rådgivning, taler, oplæg (og massiv efteruddannelse) – om forholdet mellem afsender og modtager – vil jeg også kunne hjælpe jer med at fokusere på kommunikation, der højner jeres troværdighed og påvirker jeres omdømme.

    Min passion er at forløse afsenderes retoriske potentiale, uanset om det er gennem workshops, foredrag, 1:1-rådgivning, bøger eller taler. Mit blod render simpelthen stærkere, når jeg kan hjælpe med at flytte afsenderorienteret information til modtagerorienteret kommunikation. Omdømme handler om relationer. Jeg kan hjælpe med at fokusere på dén formidling, der øger afsenderens troværdighed i modtagerens øjne.

  • Dit mål

    • Vil du påvirke din målgruppe?
    • Vil du kommunikere og ikke informere?
    • Vil du arbejde strategisk med dit eller jeres omdømme?
    • Har I den relation til jeres modtagere som I ønsker jer?
    • Virker jeres formidling efter hensigten?
    • Er jeres selvopfattelse identisk med modtagerens perception af jer?
    • Efterlader I det indtryk på jeres målgruppe, I gerne vil?
    • Ved I hvor skoen trykker, når det kommer til jeres brand?
Turen går til -> Trines niche

Trines Niche

Vejen til denne niche startede med en lærereksamen i dansk, fordi sproget som brobygger altid har optaget mig. Lærergerningen var dog ikke tilstrækkelig til at mætte min formidlingssult. Via retorik på Københavns Universitet, en master på Århus Universitet og en diplomuddannelse på Danmarks Medie- og journalisthøjskole fik jeg fyldt mere teori på den ‘termokande’, jeg bringer med mig rundt til kunder af alle slags.

Jeg har hjulpet Rigspolitiet og flere politikredse med fokus på budskabshåndtering, jeg har assisteret anklagere på retssager, jeg har skrevet taler for erhvervsfolk, politikere og folk der skulle giftes. Organisationer har fået sparring på omdømme via medlemspleje, medier får løbende analyser, artikler og kommentarer, SKAT har fået  ‘et par ord med på vejen’ om, hvordan de kan tale med, og ikke til, borgerne – for nu blot at nævne nogle eksempler (se under referencer eller Trine i medierne).

Hvad sker der lige her?

Hvad sker der lige her?

Dér, hvor jeg for alvor tog et hovedspring ned i bassinet med omdømme, troværdighed, reputation og retorisk påvirkning, var, da en navngiven rocker tonede frem i et familiært cremefarvet tv-program,
sendt fra et pastelfarvet Tivoli indsvøbt i tulipaner, hvor emnet var danskhed og værdier, der i øvrigt blev skyllet ned til tonerne af caffe latte.

Hmm… “Hvad er det mon, der foregår”, underedes jeg retorisk, og min flamme var tændt. Ikke for rockeren forstås, men for viden om, hvad der sker, når afsendere kommunikerer med modtagere. Og ikke mindst når tredjeparts ageren, rammerne, medierne, omgivelserne, ytringer, fordomme, sladder og forforståelser spiller ind, og påvirker vores opfattelser.

Så her er jeg. Faglig, passioneret og energisk. Glad og klar til at hjælpe også dig med at forløse dit retoriske potentiale!

Speciale
  • Speciale

    Foredrag, rådgivning og taler, der tager udgangspunkt i omdømme, reputation, afsenders etos, håndtering af omtale-skovflåter, offentlig tale.

    Det med småt

    Selvstændig rådgiver siden 2007. Se referencelisten i menupunktet. Har rådgivet toneangivende beslutningstagere i myndigheder, organisationer, politik og erhvervslivet. Jeg har skrevet et væld af  taler, coachet og givet sparring på troværdighed i proces, budskabshåndtering og offentlige ytringer. Jeg har erfaring fra Christiansborg, og kender til offentlig forvaltning fra tidligere kommunalbestyrelsesarbejde i Lyngby-Taarbæk Kommune.

  • Studier

    • 2012 Diplomuddannelse i kommunikation fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Fokus på strategisk kommunikation og sociale medier. Afgangsprojekt var “Skovflåtmodellen”; en ny kommunikationsmodel, der mediehåndtering, krisestyring, branding og storytelling i én overskuelig og integrerbar model. Navnet på Skovflåtmodellen stammer fra Danmarks farligste dyr – skovflåten! Alle ved skovflåter skal håndteres. Skovflåtmodellen klæder afsenderen på til at nemt og visuelt at håndtere mediehistorier. Skovflåtmodellen får snart sin egen hjemmeside på: www.skovflåtmodellen.dk. Skovflåtmodellen er registreret varemærke.
    • 2010 MA i retorik og formidling (Master in Rhetoric and Communication, MARC) fra Aarhus Universitet. Speciale i troværdighed i proces på baggrund af ytringer i medierne.
    • 2007-2008 Almen retorik, Skriftlig retorik og Argumentation på Københavns Universitet.
    • 1998 – 2007 Lærer med fagområderne dansk, og ‘dansk som andetsprog’ som kerneområder.
Speciale

Tillidshverv

Sidder i redaktionen for Dansk Kommunikationsforenings blad “Kommunikatøren”
Medlem af Wonderful Copenhagens repræsentantskab, udnævnt af Lyngby-Taarbæk Kommune.