Danmarks første talerskole for ambitiøse talere

Talerskolen; for alle, der vil blive bedre talere

Én gang skal jo være den første. Og nu skal det være. Vi, jeg og to andre damer, starter Danmarks første talerskole med det mundrette navn; Talerskolen.

I vinterferien 2014 var jeg i Californien og besøge Toastmasters, en organisation der med udgangspunkt i et fast koncept, og tusindvis af af små lokale afdelinger, hjælper medlemmer med at blive bedre talere.

Jeg skrev efterfølgende en artikel om Toastmasters. Inspirationen fra turen og en fælles interesse for god mundtlighed, har ført til Talerskolen, som jeg starter op sammen med de særdeles kompetente ejere af Artefakt Kommunikation drevet af Signe Bonnén og Artikulation drevet af Anette Bjerre Ryhede.

Signe og Anette angriber mundtlighed fra to andre vinkler end jeg. Sammen håber vi at kunne komme hele vejen rundt om det med at tage ordet, holde det, formidle et budskab – der gør indtryk og bliver husket. Uanset om det er på jobbet, i valgkampen eller til familiefesten.

Du kan læse MEGET mere om Talerskolen på vores LinkedIn-side, hvor du også kan tilmelde dig efterårets første udgave af Talerskole bestående at fem forrygende aftener proppet med indhold, træning og gode råd.

Velkommen til Danmarks første talerskole; Talerskolen.

Ps. Hvis du vil se en anden lille video om at blive en bedre taler, så kig med her 🙂

Share Button
Om Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel er fastansat på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor hun underviser i og rådgiver om branding, tillid, troværdighed og omdømme. Trine er forfatter til flere bøger, har en master i retorik, en diplomuddannelse i kommunikation og en læreruddannelse bag sig. Hun underviser primært på kurser og videreuddannelser, men stedvis også på DMJX' grunduddannelser. Trine Nebel har rådgivet både staten, kommuner, fagforeninger, organisationer og i det private. Trines passion er at forløse andre afsenderes kommunikative potentiale uanset om dette sker via taler, præsentationer, debatter, sociale medier, TV eller radio. Og uanset om modtagerne er publikummer, borgere, medlemmer, vælgere eller (potentielle) kunder i en virksomhed.

One Comment

Skriv et svar