Bliv en bedre taler – inspiration på 1½ time

Fanger du dine modtageres interesse med det samme? Taler du i abstrakter eller konkreter? Prøver du på at sælge i stedet for at påvirke?

Eller appellerer du til dine modtageres følelser, indre billedarkiv og møder du publikum dér, hvor de træffer beslutninger om at lade sig inspirere af dig?

‘Bliv en bedre taler’ kaldes af andre for præsentationsteknik. Kært barn har mange navne – hæng dig ikke i dét 😉

Dagens indlæg på bloggen er nemlig en invitation. Til et  gratis netværksarrangement på Symbion – et kontorfællesskab for viden og innovation – hvor jeg den 4. april 2014, kl. 9.00-10.30  giver dig så mange råd som muligt på halvanden time.

1½ time med kaffe og blødt brød bliver du selvfølgelig ikke uddannet taler af – bare lige for at forventningsafstemme… 🙂
Faktisk bliver du først en virkelig god oplægsholder, når du øver, øver og atter øver dig! Og når du har fejlet, taget ved lære og øvet videre.

Men hvorfor ikke starte med lidt basale råd? Rom blev som bekendt ikke bygget på én dag, men Rom BLEV dog bygget – og livet er altså ved at være for kort til dødssyge fremlæggelser og taler, der hverken gør indtryk eller flytter noget som helst.

Det er med andre ord (vist nok) lidt som at lære at spille violin – de færreste kan det fra vuggen af, men for de fleste kan nogle grundprincipper læres. Og ret mange unoder kan undgås.

På oplægget den 4. april på Symbion (2100 København) giver jeg dig nogle grundprincipper og huskeregler til, hvordan du overbeviser, bliver en bedre taler, øger din troværdighed og undgår at kede modtagerne.

Ofte er vi som afsendere så fokuserede på vores egne interesser, og ønsket om at komme af med vores budskab, at vi overser, hvad der for alvor påvirker modtagerne.

Uanset om du holder salgstaler, skal pitche, give et foredrag eller præsentere din virksomhed, er der mange faktorer, der afgør om modtageren bliver påvirket positivt eller ej.

Til dette netværksarrangement, der som sagt er gratis og inkluderer kaffe samt en croissant, giver jeg dig nogle start-værktøjer og lidt grundliggende viden, du kan tage med og bruge næste gang du skal tale – uanset hvor og hvilken anledning det er!

Du skal tilmelde dig her – først til mølle: http://symbion.dk/netvaerksmoede/event/2014/04/04/bliv-en-bedre-taler/

Share Button
Om Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel er fastansat på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor hun underviser i og rådgiver om branding, tillid, troværdighed og omdømme. Trine er forfatter til flere bøger, har en master i retorik, en diplomuddannelse i kommunikation og en læreruddannelse bag sig. Hun underviser primært på kurser og videreuddannelser, men stedvis også på DMJX' grunduddannelser. Trine Nebel har rådgivet både staten, kommuner, fagforeninger, organisationer og i det private. Trines passion er at forløse andre afsenderes kommunikative potentiale uanset om dette sker via taler, præsentationer, debatter, sociale medier, TV eller radio. Og uanset om modtagerne er publikummer, borgere, medlemmer, vælgere eller (potentielle) kunder i en virksomhed.

Skriv et svar