Taler og taleskrivning med Jelved og Nebel

Talen er en del af talerens omdømme, hvorfor det talte ord aldrig kan adskilles fra talerens brand. Den politiske tale er skabt til at gøre indtryk, men alligevel sker det sjældent, fordi den gode tale kræver en omhyggelig indsats fra både taleskriver og taleren selv!

Mød kulturminister Marianne Jelved og undertegnede, når vi giver dig konkrete råd til den gode tale, og hvordan den skrives, så den påvirker!

Skriver du taler til din chef? Eller vil du gerne lære at gøre det? Leder du efter råd til, hvordan kan opbygges og skrives – samt holdes – så den virker og påvirker? Så læs med her. Og kom med til gå-hjem-møde om taler og taleskrivning.

Kunsten at skrive en tale (der gør indtryk)
Kommunikatører står ofte med opgaven: Skriv en tale til en anden person – men hvordan får du talen til at passe til en anden person, til situationen og får hans/hendes tanker og udtryk ind i din tale? Og hvad kan du gøre for at sikre, at talen ikke glemmes ti minutter efter, den er holdt?

En god tale er mere end ord. Den skal bygges op. Her kan du bruge nogle retoriske redskaber til at nå dit mål. Hør hvordan du kommer hele vejen fra de første overvejelser til den færdige tale og selve afleveringen af talen.

Sådan lyder introen til det gå-hjem-møde

Share Button
Om Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel er fastansat på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor hun underviser i og rådgiver om branding, tillid, troværdighed og omdømme. Trine er forfatter til flere bøger, har en master i retorik, en diplomuddannelse i kommunikation og en læreruddannelse bag sig. Hun underviser primært på kurser og videreuddannelser, men stedvis også på DMJX' grunduddannelser. Trine Nebel har rådgivet både staten, kommuner, fagforeninger, organisationer og i det private. Trines passion er at forløse andre afsenderes kommunikative potentiale uanset om dette sker via taler, præsentationer, debatter, sociale medier, TV eller radio. Og uanset om modtagerne er publikummer, borgere, medlemmer, vælgere eller (potentielle) kunder i en virksomhed.