Trine Nebel følger Obamas kampagne fra Washington

De næste 3½ uge er jeg i Washington for at følge Obamas kampagne på tætteste hold. Den første halvanden uge følger jeg valgkampen via netværk, kaffemøder og medier.
De sidste to uger volunterer jeg i selve kampagnen i Washington. Jeg er tilbage dagen før valget, og klar til at fortælle om, hvordan Obamas kampagne arbejder retorisk.

Min vinkel er det, som retorikken kalder etos, den politiske argumentation, og hvordan Obama-kampagnen arbejdet strategisk med såvel Obamas eget, men også Romneys omdømme i forhold til de mange forskellige modtagere af kampagnebudskaber.

Det er ikke blot vælgerne, der skal overbevises. Alle kampagnekontorerne, de frivillige og formidlere af Word Of Mouth skal klædes på til at argumentere på vegne af Obama. Jeg vil blive klogere på, hvad de gør.

Selvom målet er klart:  At nørde ned i den retoriske praksis, når det kommer til at stabilisere egen troværdighed og destabilisere modpartens ditto, håber jeg også at få en unik indsigt i generelt kampagnearbejde anno 2012.

Alle der har spørgsmål til kampagnens retorik, er velkommen til at kontakte mig undervejs. I kan fange mig på følgende nummer: 50 83 10 06.

I er også velkommen til at skrive til mig på kontakt@trinenebel.dk eller trinenebel@gmail.com.

Undervejs vil jeg oploade kampagnebilleder til: http://pinterest.com/trinenebel/joining-the-obama-campaign-2012/
Og selvfølgelig vil jeg skrive her på bloggen undervejs! Endelig kan I finde mig på: Twitter: @TrineNebel

 

 

 

 

 

 

Med andre ord; jeg er fanget ind!
Mange hilsner fra Trine Nebel

 

PS: følg den seneste opdatering fra den amerikanske valgkamp på Radio24syv

Share Button
Om Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel

Trine Nebel er fastansat på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor hun underviser i og rådgiver om branding, tillid, troværdighed og omdømme. Trine er forfatter til flere bøger, har en master i retorik, en diplomuddannelse i kommunikation og en læreruddannelse bag sig. Hun underviser primært på kurser og videreuddannelser, men stedvis også på DMJX' grunduddannelser. Trine Nebel har rådgivet både staten, kommuner, fagforeninger, organisationer og i det private. Trines passion er at forløse andre afsenderes kommunikative potentiale uanset om dette sker via taler, præsentationer, debatter, sociale medier, TV eller radio. Og uanset om modtagerne er publikummer, borgere, medlemmer, vælgere eller (potentielle) kunder i en virksomhed.

Skriv et svar